Genel İşlem Şartları

1. Genel koşullar

a) İşbu şartlar, tüm teslimat ve hizmetler için geçerlidir; herhangi bir iş bağlantısı çerçevesinde özel bir sipariş onayının gerçekleşmemiş olması bu durumu etkilemez. Müşterinin satın alma koşulları, bunlara açıkça itiraz edilmemiş olsa bile, geçerli değildir.

b) Çalışanlarımızla varılan anlaşmalar, özellikle de verilen teminatlar, tarafımızdan yazılı bir şekilde onaylanmadığı sürece geçerli değildir.

 

2. Teslimatlar

a) Alıcının çıkarları açısından makul olarak değerlendirilebildiği sürece, ayrı bir şekilde hesaplanabilecek kısmi teslimat gerçekleştirme hakkımız mevcuttur. Birbirleriyle alakalı olarak satılan münferit parçalardan oluşmadığı sürece kısmi teslimat makul olarak değerlendirilebilir.

b) Teslimat, serbestçe belirlenmiş olan teslimat adresine yapılır. Gönderi riskleri alıcıya aittir. Şayet alıcı isterse, tüm gönderiler değerinin % ½'si oranında bir ücretle kırılmaya karşı sigortalanabilir.

c) Gaz, su ve elektrik bağlantılarının, ayrıca da su giderinin kurulması, teslimat kapsamına dahil değildir. Gerekli bağlantıların, alıcı tarafından ilgili yasal düzenlemeler gereğince gerçekleştirilmesi gerekir.

d) Mücbir sebep, resmi yükümlülükler ve özellikle de trafiğin engellenmesi durumları, iş uyuşmazlıkları, taşıma aracı eksikliği, yangının yol açtığı zararlar gibi tarafımızın sorumlu olmadığı diğer durumlar, etkili oldukları süre boyunca tarafımızı teslimat yükümlülüğünden muaf kılar. İşbu sebeplerden dolayı anlaşmadaki yükümlülüklerimizi yerine getirmemizin beklenemediği durumlarda, anlaşmadan cayma hakkımız mevcuttur. Bu durumda alıcıya karşı bir tazminat yükümlülüğü söz konusu değildir.

e) Değişikliklerin alıcı tarafından kabul edilebilir olarak değerlendirilmesi söz konusu olduğu sürece, teslimat konusu olan malın yapısında, ölçülerinde ve ağırlığında değişiklik yapma hakkımız saklıdır.

f) Talep üzerine satın almada alıcı, satış işlemine konu olan malı, sipariş onayı gününden itibaren en geç 3 ay içerisinde almalıdır. Teslimat süreleriyle ilgili olarak yukarıdaki şartlar geçerlidir.

g) Almanya'da geçerli olan ambalaj düzenlemeleri doğrultusunda, boş ambalajların geri alınması ve değerlendirilmesi, tarafımız sorumluluğundadır; buna karşın tüm sistemsel maliyetler (örn. kiralanan konteyner) alıcı tarafından karşılanacaktır.

 

3. Fiyatlar ve vade

a) Montaj işlemlerinin istenmesi durumunda yol, çalışma zamanları, ayrıca da yol masafları ayrıca hesaplanacaktır.

b) İskonto indirimi sadece bu konuda özel olarak anlaşılmış olması ve önceki faturaların hepsinin ödenmiş olması durumunda mümkündür.

c) Alıcının mahsup etme hakkı, sadece ve sadece ihtilafsız ve hukuken geçerli alacaklar üzerinden söz konusu olabilir.

d) Alıcı, çek ya da seneti ödemiyorsa, ödemesinde gecikmişse, ödemesini durdurmuşsa ya da ödemenin durdurulmasına denk gelebilecek durumlar söz konusuysa, o zaman halihazırda gerçekleştirilmiş teslimatlar için alıcıyla var olan iş bağlantısından doğan tüm hak ve taleplerin vadesi, bir çek verilmiş olsa bile, dolar. Bu çek üzerinden bir hapis hakkı söz konusu değildir. Diğer teslimatları, önceden bir teminat verilmesi koşuluna ya da satış fiyatının aynı zamanda karşılıklı olarak yerine getirilmesi koşuluna bağlama hakkımız mevcuttur. Teminatın uygun bir süre içerisinde sunulamaması durumunda, sözleşmelerden cayma ya da yerine getirmeme nedeniyle tazminat talebinde bulunma hakkımız saklıdır.

e) Alıcının kredibilitesinden şüphelenilmesine yol açacak durumların ortaya çıkması ya da anlaşmanın imzalanması öncesinde var olmuş olan bu tür durumlardan sonradan haberdar olmamız durumunda, teslimatları, önceden bir teminat verilmesi koşuluna ya da satış fiyatının aynı zamanda karşılıklı olarak yerine getirilmesi koşuluna bağlama hakkımız mevcuttur. Bu durum, bir çek verilmiş olmasına rağmen geçerlidir ve çek üzerinden bir hapis hakkı söz konusu değildir.

 

4. Mülkiyeti muhafaza

a) Teslim edilmiş olan mal, ödemenin tamamı gerçekleşene kadar mülkiyetimizde bulunmaktadır. Girişimcilerle gerçekleştirilen ticari işlerde ise, alıcıyla gerçekleştirilen ticari işlerden doğan şu anki ve ilerideki tüm alacaklarımız ödenene kadar.

b) Yeniden satış durumunda, alıcı, üçüncü şahsa gerçekleştirilen satıştan doğan ve mahfuz malların tarafımızdan faturalandırılmış değerindeki alacağını, tüm yan haklarıyla birlikte şimdiden devreder. Alıcı, iptal hakkı saklı kalmak üzere, önceden devir ve temlik edilmiş alacakları tahsil etme hakkında sahiptir.

c) Alıcının, mahfuz malların alışılmış, olağan bir iş muamelesi çerçevesinde yeniden satışına yetkili olabilmesi için, alıcının kendi müşterisiyle bir mülkiyeti muhafaza anlaşması yapması ve yeniden satıştan doğan alacakların gerçekten tarafımıza geçmesi gerekmektedir. Alıcının mahfuz mallar üzerinde, özellikle de rehin verme ya da teminat gösterme gibi başka bir tasarruf hakkı yoktur. Üçüncü şahısların gerçekleştireceği haciz ya da başka tür müdahaleler durumunda, alıcı derhal bizi bilgilendirmekle yükümlüdür. Müdahale maliyetleri alıcı tarafından karşılanacaktır. Ödemelerin durdurulması, resmi iflas sürecinin başlatılmış olması ya da bir mahkeme dışı uzlaşmanın gerçeklemesi durumunda alıcının yeniden satış ve önceden devir ve temlik edilmiş alacakları tahsil etme hakkı sona erer.

d) Sözleşmelerden caydıktan sonra mülkiyeti muhafazaya konu olan malların verilmesini talep ettiğimiz ve yasal düzenlemeler uyarınca ifa yerine tazminat talep etme hakkımız olduğu sürece, mülkiyeti muhafazaya konu olan malları, alıcının çıkarlarını gözeterek, pazarlıkla en uygun şekilde satabilir ya da alıcıya, malların geri alındığı zamandaki olağan satış değerini ödeyebiliriz. Şayet alıcı isterse, -bu isteğini mülkiyeti muhafazaya konu olan malların geri alınmasının hemen ardından dile getirmesi gerekmektedir- malların olağan satış değeri, alıcının isteğine bağlı olarak resmi olarak atanmış bir bilir kişi tarafından tespit edebilir. Malların geri alınması ve değer tespiti ile ilgili tüm masraflar alıcıya aittir. Değerlendirme masrafı, -herhangi bir ispata gerek duyulmaksızın- olağan satış değerinin % 10'una denk gelmektedir. Satıcının daha yüksek, ya da alıcının daha düşük maliyet göstermesine bağlı olarak bu miktarda sapmalar meydana gelebilir.

e) İflas kanununa göre istihkaka tabi olan teminatlarda verilen teminatın değeri, alacaklarımızın değerini % 20, imtiyaza tabi olan teminatlarda % 45 aşarsa, bu durumda alıcının talebi üzerine, teminatların geri iadesine ya da serbest bırakılmasına yükümlüyüz.

 

5. Konsinye mal satışı

a) Siparişi veren, sigorta maliyetlerini üstlenerek, konsinye malları yangın ve hırsızlığa karşı sigortalamakla yükümlüdür. Sigortanın gerçekleştirilmemiş olması durumunda meydana gelebilecek kayıp ve zararlardan siparişi veren sorumludur.

b) Konsinye malların yeniden satışı için tarafımızdan izin alınması gerekmektedir. Siparişi veren, alıcıya karşı olan haklarını,

Madde 5b'deki şartlar doğrultusunda daha bugünden tarafımıza devreder.

c) Konsinye malları her an denetleme, tarafımıza ya da üçüncü kişilere verilmesini talep etme hakkına sahibiz. Tüm gönderi, tamirat ve yenileme masrafları siparişi verene aittir.

 

6. Kalite garantisi

a) Şirketler ve kamu tüzel kişilikleriyle gerçekleştirilen ticari işlerde, olağan bir muayenede tespit edilen kusurlar, mal girişinin hemen akabinde, diğer kusurlar ise tespit edilmelerinin hemen akabinde yazılı olarak bildirilmelidir.

b) Uygunsuz kullanım ya da iznimiz alınmadan gerçekleştirilmiş tamirat işlemleri veyahut müdahaleler sonucu doğmuş olan kusurlara dayanarak herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

c) Şirketler ve kamu tüzel kişilikleriyle gerçekleştirilen ticari işlerde, bir malzeme kusuru durumunda ilgili kusurun giderilmesi ya da kusuru olmayan bir malın teslim edilmesiyle yükümlüyüz. Kusurun giderilmesi ya da yeni malın teslim edilmesinde 4 haftayı geçen bir gecikmenin söz konusu olması durumunda, kusurun giderilmesi için gerçekleştirilen girişimlerin ikinci seferde de başarısız olması ya da kusurun giderilmesinin imkansız bir hale gelmiş olması durumunda, alıcının satış sözleşmesini iptal ya da fiyatın düşürülmesini talep etme hakkı doğmaktadır. Kusura dayalı başka hak talepleri söz konusu değildir. Alıcının, ürünün özellikleri için garanti kabul etmesinden doğan hakları mahfuzdur. Bir kusura dayalı teminat taleplerinde, 8. Madde geçerlidir.

d) Şirketler ve kamu tüzel kişilikleriyle gerçekleştirilen ticari işlerde, kusura dayalı hak talepleri, alım işlemine konu olan eşyanın teslim edilmesinden itibarenki bir yıl içerisinde zaman aşımına uğrar. Tüketiciye yeniden satılmış olan hane kullanımına uygun cihazlarda zaman aşımı süresi iki yıldır.

 

7. Tazminat

a) Alıcının ifa yerine tazminatla yükümlü olduğu tüm durumlarda, zararın daha fazla olduğunu ispat etmek kaydıyla, alış fiyatının % 20'sini tazminat olarak talep etme hakkımız bulunmaktadır. Alıcının, böyle bir zararın meydana gelmediğini ya da zararın daha düşük olduğunu ispatlama hakkı mevcuttur.

b) Hangi yasal temelden kaynaklanıyor olursa olsun, alıcının, özellikle de borç ilişkisindeki yükümlülüklerin yerine getirilmemesinden ve izinsiz faaliyetten doğan tazminat ve masrafların iadesi talepleri (metin geri kalanında "tazminat talepleri") söz konusu olamaz.

Bu hüküm, kasıt ve ağır kusur durumundan, yaşama, bedene ya da sağlığa zarar verilmesi durumundan veyahut temel sözleşme yükümlülüklerinin ihlalinden doğacak ürün sorumluluğu hakları için geçerli değildir. Önemli sözleşme yükümlülüklerinin ihlali sebebiyle oluşan tazminat hakkı, eğer ağır ihmal ve yaşama, bedene ya da sağlığa zarar verilmesi söz konusu değilse, sözleşmeye bağlı, öngörülebilen hasarla sınırlıdır.

c) Şayet alıcının tazminat talep hakkı doğmuşsa, söz konusu hak için, kusur kaynaklı hak talebi için geçerli olan zaman aşımı süresinin başlamasıyla birlikte başlayan bir yıllık bir süre söz konusudur. Bu durum, ürün sorumluluğu yasası uyarınca söz konusu olun tazminat talepleri için geçerli değildir.

 

8. Hapis hakkı

Aynı anlaşma ilişkisine dayanmadığı sürece alıcının hapis hakkı söz konusu değildir.

 

09. Sözleşmenin feshi

Alıcının, kusurlu sözleşme ihlali kaynaklı satış sözleşmesinden cayması durumunda, aşağıdaki hak iddialarında bulunabiliriz:

a) örneğin komisyon ya da gönderi maliyeti gibi sözleşmeden doğan harcamalar, keza alıcının ihmali kaynaklı zararların telafisi.

b) kullanım devri ve bununla ilişkili olarak ortaya çıkan değer kaybı için telafi. Genelde söz konusu telafinin miktarı, değere göre şu şekilde hesaplanır: teslimat sonrasındaki ilk 3 ay içerisinde gerçekleşen cayma ve devir durumunda satış ücretinin % 30'u, bu süreden sonra geçen her ay için satış ücretinin % 3'ü. Tüketicilerle yapılan ticari işlerde, bir zararın ya da değer kaybının söz konusu olmamış olduğunun ya da öngörülen ödemeden çok daha düşük olduğunun ispatlanmasına müsaade edilir.

 

10. İfa yeri, yetkili mahkeme, hukukun seçimi maddesi

a) İfa yeri Gütersloh'dur.

b) Tacirler ve kamu tüzel kişilikleriyle gerçekleştirilen ticari işlerde, anlaşmalardan doğan her tür hukuki uyuşmazlıkta mahkeme yeri, Miele & Cie. KG merkezidir. Miele & Cie. KG firmasının ayrıca, siparişi vereni kendi ikametgah yerindeki mahkemede dava etme yetkisi de bulunmaktadır.

c) Sadece ve sadece Alman kanunları geçerlidir. 10/04