Daha kişisel bir yaklaşım için 10 ipucu
1. Konaklama öncesi iletişim
Müşterilerinize neden konaklama öncesi bir e-posta daha gönderilmesin ki? Rezervasyon onay e-postası neredeyse bir zorunluluk haline geldi diyebiliriz. Onay e-postaları ile konuklar daha gelmeden önce istekleri hakkında bilgi alınabilir ve onlara daha fazla hizmet sunulabilir.
2. Küçük hediyeler harikalar yaratır.
Otel barında kullanılan bir içki kuponu veya masada taze bir buket çiçek kimi mutlu etmez ki? Bunlar olumlu duygular uyandıran, basit ama etkili jestlerdir.
3. Bölgenin yerlisinden gelen bilgiler güven kazandırır.
Konuklarınıza yerel etkinliklerle ilgili tavsiye verebilirsiniz. Bölgedeki turistik yerlerin, etkinliklerin ve restoranların bir derlemesi de genellikle çok yardımcı olur. Kendi kişisel deneyiminizi anlatarak daha somut ve etkili bir izlenim bırakabilirsiniz.
4. Konuklarınıza ismi ile hitap edin.
Size isminizle hitap edilirse, kendinizi değerli ve fark edilmiş hissedersiniz. Bir e-postanın konu satırı da bu sebeple çok önemlidir. Kişisel yazılmışsa, mesajın açılma olasılığı önemli ölçüde daha yüksektir.
5. Kişiye özel deneyimler unutulmaz.
Çoğu misafir, konaklamaları sırasında kendilerine bir şeylerin sunulmasını ister. Bunlar standart değil, sıra dışı olmalıdır. Öyleyse tatili çok özel kılan bireysel tematik paketlere veya hizmet seçeneklerine ne dersiniz? Kişiye özel sağlıklı yaşam tekliflerinden odada mum ışığında özel bir akşam yemeğine kadar her şey olabilir!
6. Konuk profilleri oluşturun.
Kişisel bir tatil deneyimi için önemli hususlardan biri de konuk profilleri oluşturmaktır. İletişim bilgilerine ek olarak doğum günlerini, ilgi alanlarını, özel isteklerini, tercih etmedikleri şeyleri vb. kayıt ederek bir sonraki ağırlamada konuklarınıza eksiksiz hizmet sunabilirsiniz.
7. Dijital karşılama
Dijital check-in ile misafirlerinizin sorunsuz süreçlere ve akıllı teknolojilerin kullanımına yönelik beklentilerini karşılamış olursunuz. Bu şekilde, misafirlerinizi sıkıcı evrak işleriyle uğraştırmak zorunda kalmadan onları varışlarında doğrudan karşılayabilirsiniz. Ayrıca, dijital check-in programları konaklama süresince iletişimde kalmak için her türlü özelliği sunar.
8. Perde arkasını görmek
Konuklarınıza organizasyondan, işleyişten ve tüm iş akışlarından sorumlu olan otel ekibinizi gösterin! Görünen kısmın arkasını göstermek güven kazandırır ve insanları birbirine yaklaştırır. Bunu yapmanın en iyi yolu sosyal medyayı kullanmaktır. Otelin günlük işlerine dair bilgiler verin ve ekibinizi tanıtın.
9. İletişimde kalın.
Otelden çıkış yapılması konuklarınızı unutmak anlamına gelmez. Konuklarınızla konaklama sonrasında da iletişim halinde olmanız gerekir. Sonuçta, tekrar gelen konuklar her zaman tercih edilir. Bunu yapmanın en iyi yolu kişiselleştirilmiş bir e-postadır. Bu aynı zamanda geri bildirim toplama imkanı da sunar ve eksiklerinizi giderebilmenizin iyi bir yoludur.
10. Gönderen de kişisel bir içerik oluşturabilir.
Bir e-postanın alıcısına ismiyle hitap etmekle yetinilmemeli, aynı zamanda e-postayı gönderen de kendisini yansıtmalıdır. Gerçek bir insan olarak hitap etmek varken neden anonim bir otel olarak hitap edesiniz: “İyi eğlenceler Ahmet Bey”. Basit ama etkili.
Bu yazı “Welcome & Stay” dergimizde yayınlanmıştır. Derginin dijital versiyonunu indirebilirsiniz.