Tek bir tık ile bakıcıların iş yükü hafifliyor
Cliniserve ile röportaj
Sayın Nast-Kolb, Cliniserve ile bakım uzmanı açığını nasıl kapatıyorsunuz?
Bakım uzmanlarımız çalışma zamanlarının sadece %10 ila 15'ini bakım için harcıyor. İki kat ulaşım mesafesi, gereksiz iletişim ve diğer ekstra görevler nedeniyle değerli zamanlarını boşa harcıyorlar. Bu çalışmalarn çoğu bakım personellerine atanabilir veya otomatize edilebilir. Böylece bakıcılar bakıma ihityaç duyan kişilere gerçekten konsantre olabilirler. Biz de bu süreçlerin dijitalleştirilmesi için uygun yazılımlar sunuyoruz.
Ürünleriniz “Cliniserve Care” ve “Cliniserve Team” bir bakım kurumunda veya hastanede nasıl çalışıyor?
Kurumdaki günlük işler için bir görev iletişim sistemi olan “Cliniserve Care” ile bilgiler ve çalışmalar, alan ve yeterlilik uygunluğuna göre ilgili personele tam otomatik ve dijital şekilde atanabiliyor. Personel, dijital bir bakım asistanı aracılığıyla bilgilendiriliyor. Anında harekete geçebilip kurumda kalan insanlara geri bildirimde bulunabiliyor. Git gel yapmaya ve personel arasındaki gereksiz telefon görüşmelerine gerek kalmıyor.
“Cliniserve Team” dijital bir personel eksikliği yönetim sistemidir. Uygun niteliklere sahip mevcut tüm personel anında görüntülendiğinden ve tek bir tıklamayla ulaşılabildiğinden, kısa vadeli personel eksiklikleri daha kolay ve hızlı bir şekilde aşılabiliyor. Uzun iletişim prosedürleri ise artık geçmişte kaldı.
“Cliniserve Care” ve “Cliniserve Team” ne tür bir potansiyele sahip?
“Cliniserve Care” sekiz saatlik vardiyada, çalışan başına 25 dakika tasarruf sağlıyor ve bu süre de hastalar için kullanılabiliyor. Schleswig-Holstein Üniversite Hastanesi'nde geçen yıl yaklaşık 1.000 kilometre yürüme mesafesinden tasarruf sağlandı. Personel havuzunun yönetiminde artık personeli koordine etmek veya görev boşluklarını kapatmak için yalnızca eski sürenin yarısına ihtiyaç duyuluyor.
Sağlık sisteminde yer alan tüm aktörler, kısıtlı kaynaklarıyla bakım yükünü hafifletmek için çözümler arıyor. Fikirlerin çoğu, zaman ve paranın boşa harcanmasına seep oluyor. Sistemlerin mevcut bilgi işlem ve bakıcı dokümantasyonuna uygulanması gerekiyor. Maliyetler ve harcanan emek de olağanüstü derecede artıyor. Cliniserve ile ilk testten karar vermeye ve uygulama aşamasına kadar sadece dört saat gerekiyor. Donanım olarak akıllı telefonlar yeterli. Ve tabii ki bakıma muhtaç insanlar da bu teknolojiden doğru zamanda faydalanıyor.
Bugün Almanya'da şirketiniz tarafından geliştirilen uygulamaları kullanan kaç klinik var?
Başta üniversite hastaneleri olmak üzere şu anda 20 kurum dijital uygulamamızı günlük işlerinde çok farklı görevler için kullanıyor. Örneğin, hastanın ameliyathaneye nasıl, ne zaman ve kim tarafından getirileceğini yönetmek artık mümkün. Ameliyathanede dijitalleşme çoktan yönetimi devraldı. Süreçler uzun zaman önce otomatize edildi ve teknik ekipmanların çoğu dijitalleştirildi. Ancak tedavi edilecek kimse yoksa tüm bunlar cerrah için ne işe yarar?
“Avrupa'da bakıcı yönetim sistemi olarak lider konumda olmayı hedefliyoruz”
Hedefiniz nedir?
Avrupa'da, bakıcı yönetim sistemi olarak lider konumda olmayı hedefliyoruz. Avusturya'da Cliniserve halihazırda kullanılıyor. Sonbaharda Lüksemburg ve Fransa'da da faaliyete geçeceğiz. Şu anda hazırlıklar devam ediyor. Sistemin sadece başka bir dille donatılması gerekiyor. Aynı şeyi bu alanda dijital çözümler arayan diğer ülkeler için de yapmayı planlıyoruz.
Bakım personelinin iş yükünü hafifletme açısından mobil uygulamanızla hedefinize ulaştınız mı?
Hayal gücümüzün sınırlarına henüz ulaşmadık, ürünleri gittikçe daha fazla soruna çözüm sunacak şekilde genişletiyoruz. Örneğin geçen yıl Miele şirketi bize başvurdu. Birlikte robotları günlük hastane yaşamına entegre etmeyi başardık. Artık küçük işleri üstleniyorlar. Örneğin kan örneklerini laboratuvara getiriyorlar. Nihayetinde tüm bu çabaları bakıma muhtaç insanların sağlığı için harcıyoruz.
Bu yazı “PROconcept” dergimizde yayınlanmıştır. Derginin dijital versiyonunu indirebilirsiniz.