Hollanda'daki Elim huzurevinin açık alanı. Ortada bir süs havuzu var.
AnasayfaBilgi merkeziBlogÇalışmanın keyif verdiği yer

Çalışmanın keyif verdiği yer

Blog yazısı
Hollanda'daki Elim bakım kurumu, akıllı önlemlerin bir çamaşırhanenin verimliliğini nasıl artırabileceğini gösteriyor. Bunun önemli bir yapı taşı da ekip çalışması.
Bu sayfayı paylaş
Kopyalama başarılı!
Bağlantı panoya kopyalandı.
Huzurevinin üç çalışanı çamaşırhanede duruyor ve kameraya gülümsüyor

Çamaşırhane personeli arasında iyi bir uyum var. Kulağa sıradan geliyor ancak hemen fark ediliyor. Üç çalışan, Anja, Teuny ve Sabine çamaşırları ütülüyor. Teuny, çamaşırhanenin, tüm iş akışlarını desteklemek üzere tasarlandığını belirtiyor. Üçü de ütü masalarını bir üçgen şeklinde kurmuş. Bu şekilde ekip birbiriyle sohbet edebiliyor. Hollanda'nın Barneveld kentindeki Elim huzurevinin çamaşırhanesinde hoş bir çalışma atmosferi yaratan da tam olarak bu. Teuny bunu doğruluyor ve yenileme ve modernizasyondan sonra çalışmanın daha da keyifli hale geldiğini belirtiyor. Atmosfer ve mekan ayrımı, birbirleri arasındaki koordinasyonu da teşvik ediyor. Geniş bir alan ve dolayısıyla herkesin hareket özgürlüğü var.

Bir çamaşırhanede bulunmuş olan herkes yeterli bir alana sahip olmanın ve iyi aydınlatma koşullarının başlı başına bir sorun olduğunu bilir. Tesisin teknik müdürü ve çamaşırhaneden de sorumlu olan Henry Vos da bu durumdan memnun. Kendisine, yaklaşık 17 yıllık olan çamaşırhaneyi modernize etmenin mantıklı olup olmadığını ya da gelecekte huzurevi sakinlerinin çamaşırlarını dışarıdan bir temizleme kurumuna vermenin daha iyi olup olmayacağını inceleme görevi verildi. Analizinin hedefi daha verimli süreçler, daha kaliteli iş istasyonları ve elbette çamaşırların temizliğinde mümkün olan en iyi kaliteyi elde etmekti.

Bakıma muhtaç daha fazla insan, daha az çalışan

Elim Teknik Müdürü Henry Vos'un portresi

Henry Vos, tüm binadaki her kablo kanalını bilen bir teknik uzman. Huzurevi sakinleri ondan sevgiyle bahsediyor. Çalışanlar da öyle. Çamaşırhane onun gönül verdiği bir proje. Modernizasyon önlemlerinden bahsederken bunu hissedebiliyorsunuz. Hollanda'da bakım alanında 20 tesis işleten Sirjon Bakım Grubu için çalışıyor. Barneveld'deki Haus Elim huzurevi de bunlardan biri. Tesislerde alan ihtiyacı önemli düzeyde. Henry Vos, genel olarak toplumdaki gelişmelerin eski çamaşırhanelerinin analizi için zemin hazırladığını söylüyor: “Bir yandan bakıma muhtaç insanların sayısı ciddi şekilde artıyor. Diğer yandan bakıcı bulmak giderek zorlaşıyor. Ayrıca, benim işim personelin mümkün olduğunca verimli bir şekilde görevlendirilmesini planlamak.”

Teknik müdür, sektördeki diğer birçok yönetici gibi baskıyı üzerinde hissediyor. İşten çıkarmalar ve bakım hizmetlerinde dış kaynak kullanımı çağrıları hemen duyuluyor. Henry Vos başlangıçta pek hevesli değildi. “Huzurevi sakinlerinin çamaşırlarının temizliği söz konusu olduğunda, odak noktamız her zaman kalitedir. Bu insanların giysilerini, havlularını ve yatak çarşaflarını teslim etmek konusunda isteksizdim;” Henry Vos, dönüşüm süreçlerinde enerjiden insan kaynaklarına kadar destek veren ve profesyonellerden oluşan geniş bir ortak ağına sahip olan, bakım kurumları için bir tür danışmanlık ajansı olan Hollandalı Intrakoop şirketine başvurdu. Bu iş ortaklarından biri de Miele'ydi. Şirket çamaşırhaneyi incelemeyi eve yeni yolların yanı sıra olasılıkları göstermeyi hemen kabul etti. Henry Vos bugün, bu iş birliğinin gerçek bir şans olduğunu söylüyor. “Miele bize tesisimizi genişletmemizi ve modernize etmemizi tavsiye etti.”

“Ortak hesaplamalar, Sirjon için kurum içi çamaşırhanenin harici bir çamaşırhane kiralamaktan hala daha ucuz olduğunu gösterdi.”

Henry Vos (Teknik Müdür)

Çalışanlar birbiriyle sohbet ediyor

Bir personel çamaşırları çamaşır makinesine koyuyor

Akıllı yapısal önlemler sayesinde, önceki oda 75 m2'den 110 m2'ye çıkarıldı ve daha verimli bir şekilde donatıldı. Ancak çalışanlar da hesaba katıldı. Vos şunu vurguluyor: “Çalışma koşullarından ben sorumluyum ve bu alandan en iyi şekilde yararlanma fırsatını değerlendirmek istedim.”

Çamaşırhane çalışanlarının çamaşır makineleri ve kurutma makineleri çalışırken sohbet edebilmeleri, Henry Vos'un akıl ettiği modernize edilmiş çamaşırhanenin önemli bir özelliğinden kaynaklanıyor: “ses kutusu” olarak adlandırılan ve Miele makinelerinin etrafında gürültünün azaltılmasını sağlayan bir cihaz. Gürültü strese neden olduğu için bu yöntem sağlığın korunması yolunda önemli bir çözümdür. Elim'de gürültü yok. Tüm makineler ergonomik olarak tasarlandığı için çalışanların eğilip kalkmasına neredeyse hiç gerek kalmaz. Çamaşırhanedeki masaların tümünün yüksekliği de ayarlanabilir. Böylece katlanmış çamaşırlar ütü masasından depolama masasına sorunsuz şekilde taşınabilir.

Bütünün bir parçası olarak çamaşırhane

Bir kadın personel katlanmış havluları çamaşırhanedeki rafa yerleştiriyor

Henry Vos ve planlamacılar başka bir ışık daha gördüler: Büyük pencerelere ek olarak, LED gün ışığı lambaları tek tip ışık ve samimi bir atmosfer sağlıyor. Vos gururla şunları söylüyor: “Kendimizi en iyi şekilde geliştirdik ve bugün kalitesi ve lojistiği en üst düzeyde olan bir çamaşırhane hizmeti sunuyoruz. İki iş günü içinde huzurevi sakinlerine ve personele temiz çamaşır sağlıyoruz;” ancak Elim huzurevinin çamaşırhanesini özel bir yer yapan başka bir şey daha var: yaşlılar ekstra bir iş istasyonunda çamaşırların katlanmasına yardım etme olanağına sahip. Bu da birlikte iş yapmayı ve karşılıklı takdiri beraberinde getiriyor.

Bu yazı “PROconcept” dergimizde yayınlanmıştır. Derginin dijital versiyonunu indirebilirsiniz.

Şirketinize özel bilgi mi almak istiyorsunuz?

İhtiyaçlarınızı görüşmekten ve Miele Professional çözümlerimizin size ve işinize nasıl fayda sağlayabileceğini öğrenmekten memnuniyet duyarız.