Duyuların coşkusu
Kokuyu takip etmek
Pek çok otel imza kokuları olarak adlandırılan kokuları kullanarak bu “mantıklı” stratejiyi tercih ediyor ve otel için özel olarak geliştirilen ve böylece otelin karakterini şekillendiren kokular kullanıyor. Fuayede, odalarda ve spa alanları gibi her yerde kokular konuk üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir ve ayırt edici bir özellik görevi görür. Swissôtel Hotels & Resorts ayrıca sanatçı ve koku araştırmacısı Sissel Tolaas ile birlikte kendi koku kompozisyonunu yarattı. Bu koku, konuğu, şirketin rengini esas alan yılan otu, hafif ağaçlar, Alp çiçekleri ve kırmızı meyvelerden oluşuyor. Tokyo'daki Ritz Carlton misafirlerini çok özel bir koku ile büyülemek istiyor: yeşil narenciye kokusu. Bu özel koku, yeşil limon, bergamot, kekik ve okaliptüs gibi notalarla sofistike bir koku piramidi sunuyor.
Dikkatli dinlemek
Müzikte ses tonunun ayırt edici önemi herkes tarafından bilinir. Bu nedenle, lobideki rahatlatıcı sesler veya yemek sırasında hoş bir arka plan sesi, konukları neşeli bir ruh haline sokmak için yaygın yöntemlerdir. Hard Rock Hotels bu yaklaşımı mükemmel hale getiriyor. “The Sound of your Stay” konseptiyle müzikal anılar yaratıyor. Konuklar, seçilmiş Spotify çalma listelerine erişebiliyor, odalarında plak dinleyebiliyor veya şarj edilebilir kulak üstü kulaklıklarla en sevdikleri müzikleri dinleyebiliyor. Tatildeyken bir gitar dinletisi keyfi isteyenler, özel bir müzik deneyimi için enstrümanı rezerve edebilir ve odalarına getirtebilir.
Zevk meselesi
Lezzete bağlı müşteri sadakati söz konusu olduğunda, Double Tree by Hilton bir öncüdür. Her konuk otele geldiğinde özel bir kurabiye veriliyor ve bu da normalde oldukça sıkıcı olan check-in sürecini tatlandırıyor; ayrıca çikolatanın mutluluk hissi verdiği biliniyor ve bu nedenle sıcak çikolatalı bisküvi gelen konuk için keyifli ve uzun yıllar boyunca hatırlanacak bir deneyim yaratabilir. Kurabiyenin popülaritesi her geçen gün artıyor ve bu küçük atıştırmalığın satın alınabileceği kendi web sitesi bile var. Ayrıca otel, pandemideki eve kapanma günlerinde kurabiye tarifini yayınlayarak uzakta olsalar bile konuklarıyla iletişim halinde olmayı sürdürdü. Gerçekten zekice!
Bu yazı “Welcome & Stay” dergimizde yayınlanmıştır. Derginin dijital versiyonunu indirebilirsiniz.
- 1.Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
- 2.Ritz Carlton in Tokyo https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
- 3.Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
- 4.Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com